Search Engine Optimization
Türkçe karşılığı “arama motoru optimizasyonu” olan seo, hedefi Google aramalarında doğal sonuçlarda anahtar kelimeleri ile bulunmak isteyenlerin çoktaan bulaştığı bitmeyen bir serüven 🙂
Google’da bulunabilir olmanın çok fazla kriteri var. Ve bunların hiçbiri tek başına bir etken olmayabilir. Hatta onlarca kriteri karşılıyor olmak bile size herhangi bir sıralamayı garanti etmez. Bu yola girmek yani web sitenizin Google aramalarında bulunabilir olması için çalışmak; hep doğru adımları atmak, istikrarlı olmak ve yine de sabırla beklemek anlamına gelir.
SEO Çalışması;
- Web sitesinin hedeflediği anahtar kelimelerin değerine göre,
- Hedeflediği lokasyona göre,
- Müşterinin / projenin beklentilerine ve
- Ayrılan bütçeye göre kapsamı değişebilir.
Bazı projeler için yazılım, tasarım, sosyal medya, metin yazarı, dijital reklam gibi departmanlardan oluşan bir ekip seo çalışmasını yürütebilir. Bazı projeler ise sadece web sitesinin sahibi tarafından güncellenerek yürütülebilir.
Ancak temelde iki ana unsur vardır. Ve bunlar web sitesine sonradan / dışarıdan eklenebilecek yamalar olamaz. Yayına çıktığı ilk gün itibari ile bir domainin nasıl indekslendiği onun geleceğini belirleyebilir. “Google ile ilk tanışma” ona ne kadar güven verdiğinize göre sonraki ilişkinizi belirleyebilir.
İşte Google’da bulunabilme potansiyeline sahip olmanın ilk iki şartı;
1) Teknik Kriterler
Seo uyumlu bir web sitesi onlarca teknik kriterden oluşur, bunlardan birkaçı şöyle..
- Mobil uyumluluğu (responsive web tasarımı)
- Temiz bir url (link) yapısı
- Web sitenizin hızı
- Tüm resimlerin yüklenirken optimize edilmesi
- Tüm kodların optimize edilmesi
- Sayfanıza özel canonical meta yapısı
- Özel 404 sayfaları
- Google site haritaları (sitemap.xml)
2) İçerik Kalitesi
Web sitenize eklediğiniz her yeni sayfa Google tarafından indekslenerek yeni olasılıklar doğurur. Her yeni içerik, hedeflediğiniz anahtar kelimeleri besleyen güçlendiren kalıcı bir değerdir.
Yeni bir makale, katıldığınız bir fuarın duyurusu, sıkça sorulanlara eklenen yeni bir soru-cevap, blogda yayınlanan sektörel bir haber, yeni projeniz hakkında bir tanıtım… Tüm bunlar web siteniz için içerik üretmek anlamında birer fırsattır.
Peki web sitemize içerik üretirken nelere dikkat etmeliyiz?
- Metinlerin özgün olması, daha önce internette herhangi bir adreste yayınlanmamış olması
- İçeriklerin ziyaretçiye fayda sağlaması
- Her sayfanın yeterli anahtar kelimeyi içeriyor olması, kendine ait içerik başlığı, title, url, Google description (ziyaretçilerin görüntülediği sayfa açıklaması) gibi alanlarının doğru tanımlanmış olması
- Metinlerin, çarpıcı görseller ile desteklenmesi ve görsellerinde doğru anahtar kelimeler ile etiketlendirilmesi
- Varsa metinleri destekleyecek videoların ilgili sayfada yayınlanması (videolar, ziyaretçinin sayfada daha fazla vakit geçirmesini sağlayabilir)
Bu iki madde, sizin bundan sonraki çabalarınızın boşa gitmemesi için doğru bir zemin oluşturur. Potansiyel sağlar. Sonrası çaba, süreklilik ve zamana bağlıdır.